3r dia: De Sant Vicenç de Castellet a... l'estació.

La colla al matí amb la nostra amfitriona, l'Ester. (la Neus és qui fa la foto)

L'endemà es presenta plujós tot el dia. Amb tota la pluja d'ahir i la que faci avui els camins estaran complicats i no té sentit afrontar en aquestes condicions la pujada a Can Massana i els barrancs fins a Vilafranca. Canvi de plans.

Un parell van en tren a buscar els cotxes que hem deixat a Vic. Mentrestant la meva amiga ens fa un passeig per St. Vicenç fins la torre romana del Breny (també coneguda com  Torre dels Dimonis).

Mentre uns fan la feina...

...els altres esmorzem, què hi farem!

La Torre del Breny (sepulcre romà, S III)

La ruta s'ha acabat. Molla, però plena de moments ara ja inoblidables. Hem rigut molt, hem begut molt, ens hem mullat molt, hem menjat molt i hem anat en bici (una mica 😅)
Gràcies Ester!😘😘😘

Aquí la colla al complet. Carrerada 2023 acabada.

L'any que ve hi tornarem, segur! Com a mínim ens hem tret aquesta "espineta" que teníem clavada des del 2020.

2n dia: De Collsuspina a Sant Vicenç de Castellet

Distància: 57 kms
Desnivell: 800 mts
Temps: No disposo de dades però, sense comptar parades diverses (esmorzar, Coves, dinar...) hi devíem dedicar bén bé unes 5 hores.

Vam sortir d'hora de Collsuspina, encara mig emboirat i ens vam endinsar en un camí preciós que ens portà a les Coves del Toll (poblat neolític). Per una estona vam fer el "troglodita".
De moment el dia "aguantava" bé i poc a poc anava pujant la temperatura.

Després d'esmorzar a Moià continuem cap a Calders seguint a trams el Camí ral Vic - Manresa. Passem pel "llac" de Vilagonella. La calor comença a apretar.

Arribem a Navarcles i al monestir de Sant Benet de Bages. Abans fem una parada a l'Abadia del Pont Vell, decorat amb motius motards, per a dinar. Just quan volem sortir ens sorprèn la primera tempesta del dia. Quin goig aquesta pluja tan esperada! Esperem pacientment que pari i enfilem el camí vora el Llobregat.

Al cap de poc de sortir de Sant Benet de Bages torna a ploure i ens hem de protegir. El camí segueix vora el Llobregat i els seus "Tres salts". Ens apropem a la "casa de les tines", unes construccions del segle XVIII-XIX fetes de pedra i morter de calç, impermeabilitzades amb rajoles envernissades.

Als boscos del voltant són encara ben visibles els efectes dels incendis d'aquests darrers anys.

Ens enfilem per passar per Viladordis i el Santuari de la Salut.
Just davant hi ha un camp, ara abandonat, on hi havia hagut abans un camp de futbol rústic (molt). De petit, quan vivia a Manresa, fèiem una bona caminada fins aquí per poder jugar a futbol.

La pluja ens sorprèn de nou entre el Pont de Vilomara i St Vicenç de Castellet i ja no ens abandonarà. A l'entrada de Sant Vicenç plou amb ganes i quedem xops com grives.

Sort que una bona amiga, l'Ester, ens espera i ens ofereix casa seva per refer-nos i dormir a l'espera de l'endemà.

1r dia: de Vic a Collsuspina

A Sant Miquel de Vilageliu

Distància:  25 kms.

Desnivell:  587 mt.

Temps:  3h 57 min

Sortim de la plaça de Vic en direcció a Tona per camins. Passem Tona per darrere del castell. Allà preguntem per una font i unes dones que estaven xerrant davant de casa seva ens diuen que ens l'hem passada i tampoc tenen clar si porta aigua (la sequera). S'ofereixen a portar-nos aigua fresca de casa seva i... a bodes em convides!  És per moments com aquests que val la pena viatjar en bici.

Paradeta a l'ermita de St Miquel de Vilageliu.

Ningú vol marxar de l'ombra...

Després pujada exigent fins el Mirador del Montseny on ens estem una estoneta refent-nos de l'esforç i gaudint de la panoràmica: tota la plana d'Osona als nostres peus i, al davant, el Montseny.

Poc després arribem al Coll de Collsuspina, travessem la carretera i, per un camí ample, arribem ja amb la llum del crespuscle a un hostal. Allà ens dutxarem i farem un bon sopar. El primer dia al sac i ben lligat!

Ei!, que sortim del carrer del Virrei!

Després de tres estius amb una pandèmia pel mig retrobem la sensació de viatjar en bici amb la colla. Encara que només siguin tres dies.

Enguany ens hem proposat anar a prop, des de Vic a Vilafranca. Cal ser prudents i, si tot va bé, l'any vinent ja en farem una de llarga i més lluny. Uns de la colla ens han portat fins al recinte del Sucre, on començarem la ruta, i després se n'han anat cap a casa. A partir d'aquí les nostres cames seran el motor. O això ens pensàvem... però no avancem esdeveniments.

A mi em fa una il·lusió especial començar aquí perquè, d'alguna manera, connectaré els meus orígens vigatans amb els meus sentiments vilafranquins. Per això, amb permís de la colla, després de la foto obligada a la plaça de Vic els obligo a passar pel carrer on vaig néixer, el carrer Virrei Avilés. Sí, un virrei de trista memòria, jo llavors no ho coneixia, i no fa gaire vaig saber que s'havia intentat canviar el nom del carrer pel de Primer d'Octubre però sense èxit (ho vaig explicar al meu blog Rapsòdia).

Aquí em teniu davant de la casa on vaig neíxer fa... seixanta-un anys!!

En fi, deixem nostàlgies i anem al gra. Però això serà ja al proper post.